TELEMOVIE QALBU(OASIS)

Saturday, August 22, 2009

1. Selalu saya mengharap agar setiap kali ramadhan, saya dapat bercuti dari menulis skrip. Tapi biasanya saya gagal. Masa ramadhanlah selalunya saya sibuk.
-
2. Ramadhan kali ini saya terpaksa menyiapkan dua skrip drama 13 episod dan sebuah drama telemovie. Disamping itu saya juga terpaksa menghadiri lebih dari 16 sessi pitching di RTM.
-
3. Ramadhan kali ini juga dua telemovie saya memulakan pengembaraannya iaitu QALBU (OASIS) yang telah pun memulakan pengembaraannya di sekitar Kuala Lumpur pada semalam (22 Ogos bersamaan 1 Ramadhan) dibawah arahan Muralli Abdullah dan KABUS DI BALIK BAYU (RTM) yang dijangka akan memulakan pengembaraan di Sandakan dan Kundasang Sabah pada pertengahan ramadhan nanti juga di bawah pengarahan Muralli Abdullah.
-
4. QALBU adalah sebuah tele genre melodrama mengenai kisah poligami yang dilakunkan oleh Aida Rahim, Jalil Hamid, Safura Yaacob dan Zarina AF2.
5. Aida Rahim yang memegang watak utama dalam QALBU pernah berlakun dalan beberapa drama saya antaranya SELEMBUT MUHASABAH yang pernah disiarkan di RTM pada September 2008 dan telah diulangtayang pada Jun 2009 yang lepas. Saya meminati lakunannya kerana dia sentiasa memberikan yang terbaik untuk lakunannya.
6. QALBU dijangka akan ditayangkan di OASIS pada September atau Oktober nanti.

Aida Rahim dan Rosnah Johari dalam tele SELEMBUT MUHASABAH karya Zabidi Mohamed

Comments

No response to “TELEMOVIE QALBU(OASIS)”
Post a Comment | Post Comments (Atom)