ERIC

Friday, November 13, 2009

1. Semasa menunggu untuk masuk menonton filem 2012 dipanggung wayang malam kelmarin saya telah ditegur oleh ERIC (nama glamour) pelakon kanak-kanak populor yang telah berlakun dalam puluhan drama dan beberapa buah filem. Eric ketika itu datang bersama kedua ibu-bapanya juga untuk menonton 2012 tapi saya tidak berkesempatan bertemu dengan mereka.
.
2. Eric pernah berlakun memegang watak utama dalam drama 26 episod saya 'Rakan BTHO' tiga tahun dulu. Kerana itu dia begitu mengenali saya.
.
3. "Saya nak belajar buat skrip", itulah perkataan yang pertama keluar dari mulutnya ketika dia berjabat tangan dengan saya.
.
4. Saya menggalakkannya malah mencadangkan dia menyambung pelajarannya di ASWARA. Eric kebetulan bakal menduduki peperiksaan SPM minggu depan. Kata Eric dia sudah setahun berehat dari dunia lakunan kerana mahu menumpukan perhatian pada pelajaran dan SPM yang bakal didudukinya.
.
5. "Kebanyakkan Pengarah terkenal dan popular di luar negara semuanya bermula sebagai seorang penulis skrip", kata saya pada Eric untuk memberi motivasi padanya agar dia nampak lebih jauh dalam membina masa depan kariernya.
.
6. Eric walaupun masih bersekolah tapi dia sudah nampak hala tuju kariernya. Dia nampak begitu bersemangat dan saya yakin dia akan bersungguh-sungguh mengejar cita-citanya. Orang yang selalunya kuat keyakinan diri dan nampak masa depan serta hala tuju kariernya akan mudah mencapai kejayaan. InsyaAllah.
.
7. Saya sedia membimbing dan mengajar Eric menjadi penulis skrip yang baik.
.
8. Good Luck with your SPM Eric!

Comments

No response to “ERIC”
Post a Comment | Post Comments (Atom)