PERSATUAN KEBAJIKAN ARTIS VETEREN

Tuesday, July 14, 2009


1. Ketika menunaikan umrah baru-baru ini selalu terdetik di hati saya "Alangkah baiknya jika artis-artis veteren tanahair dapat ditaja dan diajak menunaikan haji atau umrah? Bukankah ini lebih baik dari semata-mata memberi mereka pangkat 'Datuk' atau 'Tan Sri' ? Diberi pangkat 'Datuk' dan 'Tan Sri' tapi kemudian dilupakan seperti nasib Datuk Yahya Sulong amatlah menyedihkan. Hanya ketika Datuk Yahya Sulong dilapurkan uzur dan sakit barulah ada pihak yang mahu menjenguknya. Tapi seperti biasa, sejurus selepas kunjungan pihak tertentu disiarkan dalam akhbar sekali lagi orang veteren seperti Datuk Yahya Sulong akan dilupakan.

2. Hari ini saya terharu bila terbaca di akhbar mengenai pengujudan Persatuan Kebajikan Artis Veteran (PKAV) dimana Datuk Ismail Hutson menjadi Presiden dan Datuk Aziz Satar menjadi Timbalan Presidennya. Syukur alhamdulillah.

3. Lebih terharu lagi bila membaca kenyataan Datuk Aziz Satar yang juga menyebut antara aktiviti PKAV adalah berusaha untuk menghantar ahli-ahlinya mengerjakan Haji dan Umrah.

4. Saya mendoakan penubuhan PKAV akan dapat membawa manafaat dunia akhirat kepada artis veteren.



5. Saya di sini mencadangkan agar PKAV juga menganjurkan kelas pengajian agama dan Al Quran kepada para artis veteren ini. JAKIM, Pejabat Agama di Negeri-negeri, NGO Islam patut membantu PKAV merealisasikan aktiviti mereka ini.

Comments

No response to “PERSATUAN KEBAJIKAN ARTIS VETEREN”
Post a Comment | Post Comments (Atom)