WATAK "DR NAJIHAH" DALAM CINTA SEMPURNA

Saturday, June 6, 2009


1. ketika menulis skrip Cinta Sempurna, saya membayangkan watak Dr.Najihah dibawa oleh pelakun Siti Fazurina. Ini kerana, Siti Fazurina pernah terlibat memegang watak pelakun pembantu utama dalam satu drama saya E-MAIL DARI ANKARA. Drama terbitan NHF Production Sdn Bhd tersebut telah dibuat dengan kerjasama Kedutaan Turki dan British Council di Kuala Lumpur. Drama yang menggunakan 30% bahasa Turki dan melibat beberapa orang pelakun dari Turki itu walaupun telah disiapkan penerbitannya pada Julai 2008 lagi ,tapi RTM telah memilih dan menyimpannya untuk ditayangkan sempena aidilfitri 2009 yang akan datang ini.
2. nama 'Najihah' itu saya pilih kerana ianya adalah nama anak saya Nur Najihah (14th) yang begitu berminat dan bercita-cita untuk menjadi seorang doktor satu hari nanti. Alhamdulillah pelajarannya sejak sekolah rendah very consistent dan saya percaya dia akan mencapai apa yang dicita-citakannya.


3. Namun Siti Fazurina tidak dapat melibatkan diri dalam Cinta Sempurna akibat jadual lakunannya yang begitu ketat. Pihak producer Cinta Sempurna akhirnya telah memilih pelakun remaja yang sedang meningkat naik, Faezah Elai bagi memegang watak Dr.Najihah.
4. Setelah berbual dengan Faezah Elai hari ini di lokasi, saya percaya perwataknya sendiri yang lemah lembut dan cantik, memang sesuai untuk membawa watak Dr.Najihah itu. Dia juga saya lihat punya karisma untuk memegang watak seorang 'doktor'.





Comments

One response to “WATAK "DR NAJIHAH" DALAM CINTA SEMPURNA”
Post a Comment | Post Comments (Atom)

marhamah said...

ooo faezah elai!
ske tgk die berlakon!
erm..
drama ni nmpk hebat
xsabar nak tggu...
all da best tuk abuya!

June 6, 2009 at 7:04 PM