AL FATIHAH

Thursday, June 11, 2009



1. Saya dan arwah Syukri Hashim tidaklah rapat. Tapi kami sempat berkenalan semasa saya mengikuti rombongan Layar Consult Sdn Bhd membuat pengembaran drama bersiri CINTA MADINAH 2 dan dalam kesempatan itu berpeluang mengerjakan umrah pada April 2006 dahulu. Pengembaran yang di lakukan di Mekah, Taif dan Madinah itu turut disertai oleh barisan pelakun lain seperti Erma Fatimah, Razali Hussein, Zul Yahya, Datuk Sarimah dan Kak Hamidah Yaakub.

2. Kali terakhir saya bertemu arwah adalah pada jamuan hariraya A.Aida Productions pada 2007. Tidak pernah saya berkesempatan menjemput arwah berlakun dalam mana-mana drama saya. Jadual lakunannya sentiasa padat. Tapi arwah pernah menyebut pada saya betapa dia mahu menghabiskan sisa hidupnya dengan berlakun dalam drama-drama bercorak keagamaan seperti Cinta Madinah.
3. Cinta Madinah kini telah dialih bahasa ke dalam bahasa Arab dan sedang ditayangkan di station tv IQRA di Arab Saudi.

4. Arwah yang sempat saya kenali adalah seorang yang cukup mesra, peramah dan suka menghiburkan hati orang di sekelilingnya. Seorang pelakun yang perlu di contohi kerana sikap profesionalisme dalam kerjaya yang diceburinya sejak 1975. Tidak banyak mendatangkan masalah ketika di lokasi. Begitu penyayang kepada keluarganya.

5. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya. Al Fatihah.

Comments

No response to “AL FATIHAH”
Post a Comment | Post Comments (Atom)