SPOT CHECK EP DI LOKASI CINTA SEMPURNA

Saturday, June 13, 2009

1. Setiap pembikinan drama selalunya akan menghadapi masalah luar jangkaan yang kadangkala berpunca dari masalah teknikal, equipment, pertembungan jadual artis, cuaca dsbnya.

2. Maka itu ASTRO selalu menghantar para Executive Producer (EP) mereka untuk memantau perkembangan setiap production. Peranan EP ini adalah untuk menegur dan membantu pihak producer dan team produksi agar segala pengembaran berlaku mengikut jadual atau schedule yang telah di tentukan oleh channel.

3. Pada 11 jun 2009 (khamis) baru -baru ini, akibat hujan ribut dan cuaca berjerebu yang tidak dijangka di lokasi depan Lot 10, Bukit Bintang, saya sebagai penulis skrip dan Script Editor Astro bersama dengan En Jamal Ismail (EP Astro) telah mengambil kesempatan dari hujan ribut itu untuk mengadakan mesyuarat bersama En Sahid (Producer), Saipul Othman (Director), Haiza (Asst Director), Liza (Production Manager) dan Jay Jay (Line Producer) di cafe hotel Fortuna yang terletak berdekatan.

4. Kehadiran En Jamal banyak membantu melicinkan lagi proses pembikinan drama CINTA SEMPURNA. En Jamal bukan sahaja datang membuat spot check tapi juga turut memberi kata-kata peransang dan motivasi kepada team produksi.

5. Sebagai seorang pengkarya yang telah hampir 30 tahun berkecimpung sebagai penulis skrip, penerbit dan pengarah drama di Singapura, pengalaman, tunjuk ajar dan kepakarannya banyak diguna pakai oleh team produksi Cinta Sempurna ini.

6. Alhamdulillah, setakat ini pengembaran Cinta Sempurna masih berjalan mengikut schedule yang telah di tetapkan walaupun pada anggaran kasarnya telah 20%-30% terlewat akibat masalah jerebu dan hujan yang tidak dijangka dan diluar kawalan manusia.



Comments

No response to “SPOT CHECK EP DI LOKASI CINTA SEMPURNA”
Post a Comment | Post Comments (Atom)