TERSUNGKUR DI PINTU SYURGA

Monday, May 17, 2010


Ramai yang mencadangkan kepada saya agar menulis sambungan kepada buku pertama saya ARQAM-TERSUNGKUR DI PINTU SYURGA. Buku itu setakat ini telah tercetak sebanyak 43,000 naskah. Apa pendapat anda?

Comments

13 Responses to “TERSUNGKUR DI PINTU SYURGA”
Post a Comment | Post Comments (Atom)

Tuan Zabidi,

Usah berlengah lagi..Teruskan sahaja penghasilan karya itu....

:)

May 18, 2010 at 1:38 AM
birudamai said...

Salam Ustaz Zabidi.Saya setuju sangat buku tu disambung.Semoga isi & teknik buku ke-2 lebih hebat.Allah..tak sabar rasanya menunggu...

May 18, 2010 at 1:45 AM
anjang said...

buku ni bangus bangat.... sambung pun bagus jugak

May 18, 2010 at 7:18 AM
Anonymous said...

Saya sangat berminat membaca buku ini dan memohon sambungannya diteruskan...

May 20, 2010 at 9:59 PM
Ainiza said...

Sheikh!!!
Tersungkur II?!!!!! Maknanya banyaklah lagi citer yang tak abis citer?!!! Sambung jangan tak sambung!!!! Setuju sangat, sebab dah keluar yang pertama itu pun masih puak-puak itu duk 'menjelma' dan terus 'menjelma'. Harap Tersungkur II dapat terus membunuh 'jelmaan' tersebut!!!!
En Zabidi, Ai juga cadangkan sangat agar ditubuhkan lah alumni ex Arqam!!! Senang apa-apa hal, alumni nih boleh mencapai pelbagai matlamat murni terutama kearah pemurniaan akidah!
Melalui alumni nih juga, boleh menebalkan lagi buku Tersungkur II, dengan berkongsi pengalaman kisah masing-masing semasa 'bergelandangan' dengan Al Arqam dahulu!!!
Mesti meletup-letup punyalah!!!!
U can En Zabidi1 Go En Zabidi Go!!!!

May 23, 2010 at 12:10 AM
Anonymous said...

salam... en zabidi macam mana sy nk dptkan copy tersungkur di pintu syurga? klu de lebihan dr en zabidi sy nak beli...semasa Malaysia kecoh ngan arqam sy masih kecik lg tp tau tau ape2 mengenai arqam cume hanya mengetahuinya sedkit sahaja maklumat mengenainya.klu ade emailkan kepada sy di halimuia@yahoo.com

May 23, 2010 at 6:53 PM
Anonymous said...

tersungkur di pintu surga. Ada pintu belakang tak?

May 23, 2010 at 11:34 PM
An Nasrul said...

saya baru sahaja selesai membaca dari kulit ke kulit buku ni...sgt menarik dan teruja..spjg temph bacaan...saya asyik terfikir kenapa sekarang tiada langsung ditulis tentang sejarah Al-Arqam dengan sedetails ini dalm buku2 yg lain...

almaklumlah...org muda (25) mane sempat nk fhm kisah ni time kecik2 dlu...justeru, sgt bagus di terbitkan kembali!..sejarah jgn dibiarkan hilang!

May 26, 2010 at 5:48 PM
TuanKelarias said...
This comment has been removed by the author. June 10, 2010 at 5:42 AM

Saya telah mendapatkan buku tulisan saudara seingat saya semasa menuntut di universiti dahulu...

Pada pendapat saya buku tersebut perlu disambung dengan pengolahan yang lebih menarik lagi...tambahan pula generasi muda mungkin tidak menyedari tentang pertubuhan yang pernah gah dan menjadi satu isu besar dalam negara...persoalan-persolan perlu lebih jujur dan berkesan kerana...generasi muda mungkin tertanya2 bagaimana pertubuhan tersebut boleh menjadi begitu kuat dan didukungi oleh golongan ilmuan dan dapat mempengaruhi mereka pada ketika itu....sehinggalah ia diharamkan...

saya berpendapat saudara sewajarnnya meneruskan karya ini...jika difilemkan ia mungkin ia menjadi suatu karya besar kepada negara dan yang paling penting ia menjadi pengajaran kepada kita semua...

July 20, 2011 at 7:23 AM
Anonymous said...

Salam saudara Zabidi. Memang elok benarlah kalau saudara Zabidi menulis sambungan kepada buku itu. Cerita-cerita tentang post arqam. Elok juga dimasukkan cerita tentang personaliti2 arqam, dimana meraka sekarang.

November 28, 2011 at 11:01 PM

minta maaf kalau ada kata kata saya yg tersalah..salam...

April 16, 2012 at 10:40 AM

maaflah..kalau ada silap ..eloklah disambung terus..

April 16, 2012 at 10:42 AM