ASTRO - AN INVITATION TO PITCH

Wednesday, June 30, 2010


1. RTM sepatutnya mengistiharkan keputusan pitching badge ke 2 pada atau sebelum 30 Jun ini. Namun saya difahamkan RTM berhadapan dengan masalah kekangan kewangan hingga mereka tidak dapat mengistihar keputusan pitching tersebut seperti yang dijangkakan. Masalah kekangan kewangan adalah masalah yang sama dihadapi oleh semua agensi kerajaan.

2. Kerana itu agak sukar dijangkakan bila sebenarnya keputusan pitching badge ke 2 dapat dilakukan.

3. Kebetulan Astro telah menjemput para penerbit dan penulis skrip menghantar proposal untuk slot tayangan pada 2011. Semua penerbit yang dulunya tertumpu pada job RTM kini berebut-rebut untuk menghantar proposal ke Astro pula. Saya percaya kebanyakkan penerbit hanya sekadar re cycle proposal yang mereka hantar di RTM sebelum ini untuk di hantar ke Astro pula.

4. Saya difahamkan setakat 30 Jun (hari ini) Astro telah menerima lebih dari seribu proposal.

5. Astro telah memberi aku janji akan memberi jawapan samada proposal itu akan diterima atau ditolak dalam tempoh sebulan.

6. Semoga Astro dapat menepati janjinya kerana RTM sebelum ini telah mengambil tempoh lebih dari 6 bulan untuk membaca semua proposal yang mereka terima.

7. Saya sempat menghantar 12 proposal melalui 7 penerbit.

8. Saya berharap dan berdoa agar proposal yang saya hantar untuk Astro Oasis akan diterima.

Comments

No response to “ASTRO - AN INVITATION TO PITCH”
Post a Comment | Post Comments (Atom)