KOMEN SHAHARUDDIN THAMBY

Thursday, January 7, 2010


1. Saya telah terbaca tulisan pelakon Shaharuddin Thamby yang dimuatkan dalam web Unit Drama TV RTM. Komennya amat menarik.

2. Saya sertakan dibawah ini komen bertarikh pada 1 Nov 2009 tersebut untuk tatapan semua.

Salam,

Mengikuti perkembangan drama terkini.... bolih dikatakan terbitan drama2 tempatan menghadapi persaiangan yg tidak sihat dari drama2 import yg tidak bermutu dan bersepah2 banyaknya. Ini akan meletakkan tahap pemikiran di tahap yang kurang bernas. Penonton Malaysia lebih bijak dari itu. Atas kepekaan ini, seharusnya dpt menjaga industri drama kita dari dimonopoli olih pengaruh, unsur2 yg mengarut dan daya fikir yg cetek. Mereka melakukan ini semata2 kerana ingin mengambil kesempatan untuk mengisi ekonomi mereka. Akan tetapi adalah satu tanggungjawap untuk menangkis produk yg tidak sihat ini dari menembusi penonton di Malaysia. Terutama pada generasi muda Malaysia yg perlu disuntik dgn produk kreatif yg berilmu dan bermutu supaya selaras dgn hala tuju negara. Menerima produk yang tidak mencernakan minda mereka wajar dihentikan sama sekali.

Saya sgt2 menyokong usaha Unit Drama TV RTM meneruskan penerbitan yg berqualiti, berilmu & menghibur pada penonton. Adaptasi cerita novel akan menambahkan lagi warna kemanusiaan dlm kemajuan negara selaras konsep 1 Malaysia.

Comments

No response to “KOMEN SHAHARUDDIN THAMBY”
Post a Comment | Post Comments (Atom)