THE WINNER TAKES IT ALL

Sunday, February 13, 2011




1. Mesyuarat Agung SWAM pada 12hb Feb baru-baru ini menyaksikan bagaimana ada individu yang tidak pernah menulis skrip telah dilantik menjadi AJK SWAM yang baru dibawah pimpinan Presiden yang sama iaitu Ismail Ahmad.

2. Dalam FB Gabungan Penulis Skrip Bebas sudah ada dari kalangan ahli yang telah menyatakan kekecewaan hingga mengistiharkan diri keluar dari keahlian SWAM sebagai tanda protes. Sejauh mana seorang individu yang bukan seorang penulis skrip mampu memperjuangkan nasib dan memertabatkan industri penulisan skrip di Malaysia amatlah diragukan.

3. Saya mencadangkan agar Perlembagaan SWAM dipinda agar hanya ahli yang pernah sekurang-kurangnya menulis satu (1) skrip drama sahaja dibenarkan menjadi AJK SWAM.

4. Tahniah dan takziah pada kepimpinan SWAM yang baru (sessi 2010/2013).

5. The winner takes it all. The loser have to fall.

Comments

2 Responses to “THE WINNER TAKES IT ALL”
Post a Comment | Post Comments (Atom)

JulesVerne said...

Salam En Zabidi

Very sad to read your comments. Agree 127% with comments 3 & 4. Have been trying to confirm my to get my membership re-done since Nov 2010 until now no reply from them. The 'AJK' I applied to is more interested in dinner with me than in my application. A real sad turn of events.

February 13, 2011 at 3:38 PM

Berbanyak terima kasih Tuan Zabidi kerana menulis entri ini.

Jules Verne,

Saya pun ada terima panggilan dari penulis skrip mengadu masalah sama seperti anda yakni "dah mohon, tapi tiada jawapan dari SWAM."

February 15, 2011 at 10:15 PM