AKU BUKAN RABIATUL

Thursday, August 19, 2010


Gambar Hiasan

1. Karya telemovie saya AKU BUKAN RABIATUL untuk Astro Prima kini sedang menjalani pengambaran di sekitar Chow Keat Road, Kuala Lumpur sejak semalam (10 Ramadhan).
.
2. Di arahkan oleh Award Winning Director Jurey Rosli yang juga merupakan Presiden Persatuan Penerbit TV Malaysia (PTVM).
.
3. Sinopsis - kisah seorang ibu ayam lanjut usia yang tidak yakin Allah akan mengampunkan dosa-dosanya. Namun kerana menyelamatkan seekor anak kucing yang kelaparan dia akhirnya secara tidak sengaja telah bertemu dengan anak angkat yang pernah disusukannya 25 tahun dahulu. Anak susuannya itu kini adalah seorang doktor vateriner. Namun kehadiran seorang gila yang suka membaca kitab agama telah menyedarkan ibu ayam ini betapa Allah itu bersifat Maha Pengampun dan Penyayang.
.
4. Drama ini sebenarnya diilhamkan dari sepotong hadis nabi :
.
“Diampunkan dosa seorang pelacur yang melintasi seekor anjing yang berada di tepi sebuah telaga yang lidahnya terjelir. Hampir kehausan membunuhnya. Maka pelacur itu pun menanggalkan kasutnya, lalu dia ikat kasut itu dengan tudungnya lantas dia menceduk air untuk anjing tersebut. Dia diampunkan disebabkan kejadian itu” (Riwayat al-Bukhari).
.
5. Antara pelakun yang terlibat dalam drama ini ialah Nur Fathiya, Ros Iskandar, Wan Maimunah, Intan Azura, Iqram Dinsly dan Zoey Rahman.
.

6. Drama ini akan ditayangkan di Astro Prima pada Dis 2010 nanti.
.

Comments

No response to “AKU BUKAN RABIATUL”
Post a Comment | Post Comments (Atom)